S cieľom uľahčiť používateľom používať naše webové stránky využívame cookies. Kliknutím na tlačidlo "Súhlasím" súhlasíte s použitím preferenčných, štatistických aj marketingových cookies pre nás aj našich partnerov. Funkčné cookies sú v rámci zachovania funkčnosti webu používané počas celej doby prehliadania webom. Podrobné informácie a nastavenia ku cookies nájdete tu.

Tel.: 0905 348 127   E-mail: objednavky@seol.sk



Výkonnostné triedy motorových olejov podľa ACEA

Výkonnostné triedy motorových olejov podľa ACEA

 

skupina „A/B“ – benzínové a dieselové motory osobných automobilov

trieda ACEA popis olejov
A1/B1 Kategória olejov s veľmi nízkym trením a nízkou vysokotepelnou viskozitiou. Oleje aditivované chránia pred tvorbou usadenín na piestoch, pred tvorbou kalov, pred opotrebovaním a oxidáciou pri vysokých teplotách. Spĺňa požiadavky na superľahký beh a úsporu paliva. Sú vhodné len pre niektoré motory.
A3/B3 Motorové oleje s vysokou výkonnostnou rezervou, s vysokou stabilitou, pre najnáročnejšie podmienky, v súlade s odporúčaním výrobcov umožňuje predĺžené výmenné intervaly
A3/B4 Motorové oleje s vysokou výkonnostnou rezervou pre dieselové motory s priamym vstrekovaním, vhodné tiež pre použitie popísané v kategórii B3.
A5/B5 Vysoko stabilné oleje s nízkou viskozitou a trením, s vysokou výkonnostnou úrovňou, určené pre predĺžené výmenné intervaly vo vysoko zaťažovaných zážihových a vznetových motoroch. Splňajú požiadavky na superľahký beh a na úsporu paliva. Vhodné len pre špeciálne konštruované motory

 

skupina „C“ – benzínové a dieselové motory osobných automobilov (s katalyzátormi)

trieda ACEA popis olejov
C1 Motorové oleje s nízkou viskozitou a trením, s veľmi nízkym obsahom sulfátového popola, síry a fosforu (napr. Mitsubishi, Mazda).
C2 Motorové oleje s nízkou viskozitou a trením, s nízkym obsahom sulfátového popola, síry a fosforu (napr. PSA, Honda)
C3 Motorové oleje s nízkym obsahom sulfátového popola, síry a fosforu (napr. Hyundai, KIA, Honda, Suzuki)
C4 Motorové oleje kompatibilné s katalyzátormi a s DPF (Diesel Particulate Filter) a TWC (Three Way Catalyst). Tieto oleje predlžujú životnosť týchto systémov (napr. Renault) - platí od r. 2006.
C5 Motorové oleje pre osobné a ľahké vozidlá so stredným obsahom popola (Mid SAPS) zabezpečujúce zníženie spotreby paliva. Sú určené pre motory vybavené katalyzátormi a systémami na úpravu spalín. Špecifkácia defnuje oleje určené pre vozidlá, v ktorých výrobcovia motorov povoľujú nízkoviskózne oleje s minimálnou HTHS viskozitou 2,6 mPa.s

 

skupina „E“ – veľké dieselové motory

trieda ACEA popis olejov
E4 Vysoko stabilné motorové oleje pre nízkoemisné motory Euro 1 až 5 s najnáročnejšou prevádzkou, v súlade s odporúčaním výrobcu umožňujú predĺžené výmenné intervaly. Vhodné pre motory bez DPF, pre niektoré motory s SCR a EGR.
E6 Oleje s upravenou aditiváciou pre motory Euro 1 až Euro 6, tzv. formulácia „Low SAPS“ zabezpečuje ochranu fltrov pevných častíc pre extrémne predĺžené výmenné intervaly s kontrolou obsahu sulfátové- ho popola, síry a fosforu. Sú vhodné pre motory so systémom EGR, DPF a SCR. Trieda E6 sa obzvlášť odporúča pre motory s DPF systémami, ktoré spaľujú palivo s nízkym obsahom síry (50 ppm)
E7

Vysoko stabilné motorové oleje pre nízkoemisné motory Euro 1 až 5 s najnáročnejšou prevádzkou, v súlade s odporúčaním výrobcu umožňujú predĺžené výmenné intervaly. Vhodné pre motory bez DPF, pre väčšinu motorov s SCR a EGR.

E9 Najnovšia európska výkonnostná špecifkácia pre motory vybavené prídavnými systémami na úpravu spalín (tzv. „mid. SAPS“ formulácia). Zlepšená odolnosť pred pôsobením sadzí a zlepšená ochrana pred tvorbou kalov. Sú vhodné pre motory bez aj s DPF a pre väčšinu motorov s EGR a SCR. Obzvlášť sa odporúča pre nízkosírne palivo.

 

Klasifkácie a špecifkácie

 

Vytvorené systémom www.webareal.sk

YjAzNDQy